ARBEIDSMARKTWERKEN IN DE ICT OF TECHNIEK

Van Functioneel Beheerder naar Teamleider Servicedesk ICT

“Mijn kennismaking met InWork in 2010 ging snel; een eerste gesprek was binnen een dag geregeld en mijn contract had ik een paar dagen later op zak. Kort hierna ging ik via InWork aan de slag als Functioneel Beheerder en Data Manager. Een uitdagende klus die ik na een jaar heb afgerond. Met mijn Job Coach Eelco ben ik toen opzoek gegaan naar een nieuwe uitdaging. Ik wist niet zo goed welke richting ik hierna op wilde met mijn carrière, maar kreeg van Eelco alle ruimte om mijn juiste pad te vinden.

Na een korte tijd op de bank ben ik procesanalyses gaan maken bij Fujitsu, voor een grote Skilled Servicedesk. Vanuit deze functie ben ik vrij snel doorgegroeid naar teamleider. Tijdens het transitieproject, waarbij wij alle hardware van de Servicedesk hebben vervangen, hebben we de volledige servicedesk opnieuw ingericht. Denk hierbij aan de processen en kennissystemen. Ongeveer de helft van mijn team bestond uit medewerkers van InWork, waardoor ik veel kon leunen op de interne organisatie van InWork. Zij wilden altijd met me meedenken als het ging om complexe logistieke of inrichtingsvraagstukken. Vooral de samenwerking met de Job Coaches en/of Fieldmanager zorgde voor een ontzettend snelle ontwikkeling van de performance van de vernieuwde desk.

IMG_0520_bewerkt2

Engelbert en zijn huidige team

Fujitsu is als organisatie altijd in beweging en ik zag ruimte om mijzelf verder te ontwikkelen. In overleg met mijn Job Coach heb ik na mijn functie als teamleider de rol van Change Coördinator, Proces Manager en Service Delivery Manager vervuld. Vaak wist ik zelf een nieuwe rol te vinden door mijn interne netwerk, iets wat InWork altijd gestimuleerd heeft. Op het moment dat ik behoefte had aan een training of een certificaat waren daar altijd mogelijkheden voor. Gelukkig kreeg ik van Eelco de ruimte om een traject tot ITIL Expert te volgen.

Na een succesvolle en hectische drie jaren nam ik afscheid bij Fujitsu en begon aan een wat rustigere functie, Functioneel Beheerder bij een andere partner van InWork. Ik heb daar geholpen bij het splitsen van een Functioneel Beheer-team en het inrichten van scrum en lean denken. Dit was een goed jaar om me verder te certificeren in het ITIL Expert traject.

Toen de rol van Teamleider Servicedesk ICT voor een klant ontstond, ben ik meteen door InWork benaderd of ik weer een Skilled Servicedesk op wilde zetten. Dit is de eerste desk die door InWork in samenwerking met Fujitsu als dienst is aangeboden. In drie maanden tijd hebben we de volledige servicedesk opnieuw neergezet, met behoud van kwaliteit en service levels. Nu, zes maanden later, ga ik de rol van Service Delivery Manager vervullen en stroom ik uit bij InWork.

Ik pink een traantje weg en kijk terug op een geweldige samenwerking met InWork. Zij bieden vooral veel aandacht voor het individu en geeft alle ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. InWork zal je jouw carrière niet voorschrijven, maar geeft jou de kans en de mogelijkheden om er echt iets van te maken.”

-Engelbert Spronk

 

Wil jij ontdekken wat InWork voor jou kan betekenen?