Sinds vorig jaar ben ik met heel veel plezier Accountmanager bij InWork IT. In de rol van Accountmanager ben ik verantwoordelijk voor zowel het relatiebeheer van een aantal van de huidige klanten, alsmede de jobcoaching van de InWorkers die daar werken. Een erg veelzijdige job dus!

De relatie op- en uitbouwen bij klanten geeft mij ontzettend veel energie. Relatiebeheer bij mijn klanten (of partners zoals ik ze liever noem) zie ik ultiem als het opbouwen van wederzijds vertrouwen. Zo heb ik inmiddels met een aantal partners zoveel vertrouwen, dat het telefonisch voorstellen van een InWorker al genoeg is om op intake uitgenodigd te worden, in plaats van eerst een profiel te mailen. Eerlijkheid en transparantie zijn hierin key.

“Zoeken naar het vaak besproken schaap met de 5, 6 of soms 7 poten doen we niet. Samen met onze partners creëren en ontwikkelen wij deze wel.”

Een ander mooi onderdeel is dat ik met partners in gesprek ga en blijf over hoe hun (ICT-)organisatie er in de toekomst uit gaat zien en waar de behoefte aan ICT-talent gaat ontstaan. Met de propositie van InWork en de relatie met de partners vind ik het mooi dat wij en onze partners écht kijken naar de potentie en ambities van de InWorker. Zoeken naar het vaak besproken ‘schaap met de 5, 6 of soms 7 poten’ doen we niet. Samen met onze partners creëren en ontwikkelen wij deze wel door o.a. opleiding, coaching en doorplaatsing. Gelukkig hebben wij veel partners in verschillende branches met wie we deze trajecten al jaren aangaan.

“Ieder mens is uniek, zo ook onze InWorkers, zij verdienen een persoonlijke benadering.”

 

De andere mooie kant van de functie Accountmanager bij InWork is de jobcoaching van de InWorkers die werken bij de partners in mijn beheer. Ik vind het fantastisch met ‘mijn team’ van InWorkers. Ook hierin vind ik een band van vertrouwen opbouwen erg belangrijk. Ieder mens is uniek, zo ook onze InWorkers, zij verdienen een persoonlijke benadering.

Ikzelf vind opleiding en kennisontwikkeling erg belangrijk. InWork faciliteert dit gelukkig volop en ik probeer dit zoveel mogelijk bij de InWorkers te stimuleren. Bij de één werkt een positieve benadering hierin het best, waar de ander aangeeft: ‘gewoon af en toe een schop onder mijn kont nodig te hebben’. De trots die zo iemand heeft na het (tóch) behalen van dat ICT-certificaat en/of het groeien in de functie bij de klant, daar doe ik het voor!

Juist omdat ik verschillende klanten en sectoren bedien, besteed ik ook veel aandacht in mijn gesprekken met de InWorkers over waar ‘hun stip op de horizon’ qua groeiambities ligt. Wanneer we bijvoorbeeld een InWorker die met zijn/haar eerste baan bij ons één jaar op een support-project zit bij een klant kunnen laten doorplaatsen als junior Systeembeheerder bij een andere klant, geeft me dat een onwijs goed gevoel.

Tot slot mijn directe InWork-collega’s, zij maken mijn werk nog leuker. Van mede-accountmanagers tot recruiters en backoffice-collega’s: InWork is een groep enthousiastelingen die graag met veel plezier met elkaar werkt!

Rick Kroezen
Accountmanager bij InWork

Ook bij InWork aan de slag als Accountmanager?

Bekijk de vacature;

Vacature Accountmanager IT