Frequent Ask Questions

Op deze pagina vind je antwoorden op veel gestelde vragen.

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Wat is detachering?

Als je gedetacheerd wordt dan ben je in dienst bij InWork, echter werk jij voor één van onze klanten. Je wordt ‘uitgeleend’ aan een werkgever/klant van InWork.
InWork is dit geval verantwoordelijk voor de medewerker en neemt het werk uit handen van de klant (arbeidsvoorwaarden, uren, ontwikkeling etc.).


Wat is het verschil tussen uitzendwerk en detachering?

Uitzendwerk gaat vaak over klussen met een einddatum, oftewel tijdelijk werk. Dit maakt uitzendwerk onzeker en als jouw project is afgelopen ontvang jij geen salaris.

Als je gedetacheerd wordt bij InWork krijg je een vast contract. Je komt dus in dienst van InWork en wij plaatsen jou bij één van onze opdrachtgevers. InWork neemt het werkgeverschap over van de klant waar je bent geplaatst. InWork zorgt voor jouw persoonlijke ontwikkeling en begeleiding, maar ook voor de (uren)administratie en salarisuitbetaling.


Wat voor contract krijg ik?

In bijna alle gevallen krijg je bij InWork een contract (voor bepaalde tijd). Wij willen dat stukje zekerheid bieden en daarnaast zijn de meeste projecten bij onze opdrachtgevers langdurende projecten of zelfs projecten voor onbepaalde tijd.

In sommige gevallen worden er flex-contracten gegeven. Bijvoorbeeld voor tijdelijke inzet, of omdat de medewerker zelf heeft aangegeven kleine projecten te willen doen of maar voor een bepaalde periode beschikbaar is.


Wat zijn de ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden?

InWork heeft een unieke visie op het ontwikkelen van haar medewerkers. Wij vinden dat je in je medewerkers moet blijven investeren, voor het behoud van kwaliteit en het stimuleren van doorontwikkeling. Wij leiden onze medewerkers op, trainen ze en bieden de mogelijkheid tot extra begeleiding op verschillende vlakken. Jouw contactpersoon vanuit InWork zal jou dus helpen met jouw ontwikkeling en samen ga je aan de slag met een haalbaar en op maat gemaakt carrièreplan. Een greep van de opleidingen en trainingen die wij bieden vind je in onze opleidingsfolders, deze vind je hier.

Daarnaast is er ook een mogelijkheid tot het volgen van bootcamps en traineeships. Informatie over onze traineeshisp en trajecten op maat vind je op deze pagina’s: Technische traineeships & IT traineeships. 


Worden mijn reiskosten vergoed?

Ja. InWork vergoedt de reiskosten. Indien de werknemer met het openbaar vervoer reist, stelt InWork een NS Business Card (vrij reizen door heel Nederland) ter beschikking. De werknemer maakt dan geen aanspraak op andere reiskostenvergoeding. Indien de werknemer met de eigen auto (of met een leaseauto van InWork) zakelijke kilometers rijdt, ontvang je een kilometervergoeding. De gereden werk-werkkilometers moeten op een kilometerdeclaratieformulier worden bijgehouden. Maandelijkse moeten deze formulieren bij InWork worden ingediend.


Hoe word ik ondersteund door InWork?

Zodra jij bij InWork in dienst komt, krijg jij een contactpersoon. Dit wordt jouw coach/leidinggevende. Samen met jouw leidinggevende ga je kijken naar jouw persoonlijke ontwikkeling, of je een training kunt gaan volgen en doe je beoordelings- en evaluatiegesprekken.


Hoeveel vakantiedagen worden er opgebouwd?

De werknemer heeft recht op vakantie(opbouw). Sinds 2018 telt de ABU cao 25 vakantiedagen (op basis van voltijd dienstverband), deze worden maandelijkse opgebouwd.


Bouw je bij InWork pensioen op?

Ja, je bouwt bij InWork pensioen op. Dit is een pensioenregeling via De Stichting Pensioenfonds voor Personeelsdiensten (StiPP).


Hoe ziet het privacy beleid van InWork eruit?

Je vindt ons privacy beleid met alle bijbehorende informatie en veel gestelde vragen op deze pagina.